Minuta ședinței Senatului Universității „1 Decembrie 1918" din Alba Iulia din data de 14.12.2023
HOTĂRÂREA NR. 1.
Se aprobă Regulamentul de organizare și desfășurare a admiterii în ciclul de studii universitare de licență, pentru anul universitar 2024 - 2025.
HOTĂRÂREA NR. 2.
Se aprobă Regulamentul privind organizarea și desfășurarea concursului de admitere la studii universitare de masterat, pentru anul universitar 2024 – 2025.
HOTĂRÂREA NR. 3.
Se aprobă Regulamentul de admitere și școlarizare a românilor de pretutindeni în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în anul universitar 2024 – 2025.
HOTĂRÂREA NR. 4.
Se aprobă Regulamentul de admitere a cetățenilor străini și școlarizarea acestora în cadrul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, în anul universitar 2024 – 2025.
HOTĂRÂREA NR. 5.
Se aprobă Regulamentul de organizare și desfășurare a examenelor de finalizare a studiilor universitare de licență și masterat, în anul universitar 2023-2024.
HOTĂRÂREA NR. 6.
Se aprobă Metodologia de organizare și desfășurare a alegerilor academice în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, pentru mandatul 2024 – 2029.
HOTĂRÂREA NR. 7.
Se aprobă calendarul privind desfășurarea alegerilor academice în Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia, pentru mandatul 2024 – 2029, după cum urmează:
DIRECTORUL DE DEPARTAMENT ȘI MEMBRII CONSILIILOR DEPARTAMENTELOR
- 15 ianuarie 2024 – data limită de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcției de Director de departament și pentru membru în Consiliul departamentului;
- 22 ianuarie 2024 – alegeri la nivelul departamentelor didactice și de cercetare, respectiv a consiliului departamentului și a directorului departamentului (turul doi de scrutin în 23 ianuarie 2024);
- 25 ianuarie 2024 – validarea alegerilor de la nivelul departamentelor (directorul de departament și membrii consiliilor departamentelor) în consiliile facultăților aflate în funcție;
- 31 ianuarie 2024 – ședința Senatului aflat în funcție pentru validarea alegerilor de la nivelul departamentelor (directorul de departament și membrii consiliilor departamentelor);
MEMBRII CONSILIILOR FACULTĂȚILOR
- 22 ianuarie 2024 – data limită de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcției de membru în Consiliul facultății;
- 29 ianuarie 2024 – alegeri pentru membri ai consiliilor facultăților (turul doi de scrutin în 30 ianuarie 2024);
- 31 ianuarie 2024 – ședința Senatului aflat în funcție pentru validarea membrilor consiliilor facultăților;
MEMBRII SENATULUI
- 22 ianuarie 2024 – data limită de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcției de membru în Senat;
- 29 ianuarie 2024 – alegerea membrilor Senatului (turul doi de scrutin în 30 ianuarie 2024);
- 31 ianuarie 2024 – ședința Senatului aflat în funcție pentru validarea membrilor Senatului nou ales;
- 31 ianuarie 2024 – prima ședință a Senatului nou ales pentru alegerea președintelui Senatului;
MEMBRII CSUD
- 22 ianuarie 2024 – data limită de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcției de membru în CSUD (1 reprezentant al conducătorilor de doctorat și 1 reprezentant al doctoranzilor);
- 29 ianuarie 2024 – alegerea membrilor CSUD - 1 reprezentant al conducătorilor de doctorat și 1 reprezentant al doctoranzilor (turul doi de scrutin în 30 ianuarie 2024);
- 31 ianuarie 2024 – ședința Senatului aflat în funcție pentru validarea membrilor CSUD nou aleși;
RECTOR
- 29 ianuarie 2024 – data limită de depunere a candidaturilor pentru ocuparea funcției de Rector;
- 31 ianuarie 2024 – ședința Senatului aflat în funcție pentru avizarea candidaturilor depuse pentru funcția de Rector al Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia
- 5 februarie 2024 – primul tur de scrutin pentru alegerea rectorului. Turul doi de scrutin pentru alegerea Rectorului 6 februarie 2024.
- 7 februarie 2024 – ședința Senatului nou ales pentru validarea alegerilor academice din data de 05.02.2024 pentru alegerea Rectorului Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
Calendarul pentru numirea Prorectorilor, organizarea concursurilor pentru ocuparea funcției de Decan, a funcțiilor de Directori ai centrelor administrativ-funcționale, respectiv numirea Prodecanilor se va stabili după confirmarea Rectorului prin ordin de ministru.
Reprezentanții studenților în structurile de conducere
- 22 ianuarie 2024 – data limită de depunere a candidaturilor
- 29 ianuarie 2024 – desfășurarea alegerilor
- 31 ianuarie 2024 – validarea rezultatelor alegerilor în ședința Senatului
HOTĂRÂREA NR. 8.
Se aprobă Regulamentul de funcționare a Comisiei de etică și deontologie universitară.
HOTĂRÂREA NR. 9.
Se aprobă Procedura operațională PO – ETICĂ – 01 privind consilierea etică și respectarea normelor de conduită etică și deontologie universitară la nivelul Universității „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 10.
Se aprobă Procedura operațională PO – CMCSI – 02 privind organizarea şi desfășurarea procesului de evaluare periodică a calității corpului profesoral din Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia.
HOTĂRÂREA NR. 11.
Se aprobă Raportul de autoevaluare a Școlilor Doctorale din IOSUD-UAB pentru anul 2023.
HOTĂRÂREA NR. 12.
Se aprobă Planul editorial al Editurii AETERNITAS pentru anul 2024.
HOTĂRÂREA NR. 13.
Se aprobă componența comisiilor de concurs, a comisiilor de soluționare a contestațiilor și a comisiilor de analiză din cadrul concursurilor pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante, desfășurate în semestrul I al anului universitar 2023-2024, conform anexei la prezenta hotărâre.
HOTĂRÂREA NR. 14.
Se aprobă componența comisiilor de examen, a comisiilor de soluționare a contestațiilor și a comisiilor de analiză din cadrul examenelor de promovare în cariera didactică pentru ocuparea posturilor didactice, desfășurate în semestrul I al anului universitar 2023-2024, conform anexei la prezenta hotărâre.
HOTĂRÂREA NR. 15.
Se aprobă componența comisiilor pentru susținerea examenului de licență, sesiunea februarie 2024, pentru absolvenții specializării Teologie Ortodoxă Socială, conform anexei la prezenta hotărâre.
HOTĂRÂREA NR. 16.
Se aprobă cererile de modificare a componenței comisiilor de îndrumare a studenților doctoranzi: nr. 27615/27.10.2023, coordonator științific prof.univ.dr. Sorinel Căpușneanu și nr. 27806/31.10.2023, coordonator științific prof.univ.dr. Dan Ioan Topor.
Se aprobă componența comisiilor de îndrumare a studenților doctoranzi ai coordonatorilor științifici prof.univ.dr. Sorinel Căpușneanu și prof.univ.dr. Dan Ioan Topor, în anul universitar 2023-2024.
HOTĂRÂREA NR. 17.
Se aprobă cererea nr. 21489/22.09.2023 privind transferul intern, în cadrul Școlii Doctorale de Contabilitate, de la coordonatorul științific prof.univ.dr. Nicolae Todea, la coordonatorul științific prof.univ.dr. Dan Ioan Topor.
HOTĂRÂREA NR. 18.
Se aprobă cererea nr. 29786/22.11.2023 privind transferul intern, în cadrul Școlii Doctorale de Filologie, de la coordonatorul științific conf.univ.dr. Paul Nanu, la coordonatorul științific prof.univ.dr. Maria Ana Tupan.
HOTĂRÂREA NR. 19.
Se aprobă cererile de retragere nr. 27718/30.10.2023 și nr. 28894/13.11.2023, din cadrul Școlii Doctorale de Teologie.
HOTĂRÂREA NR. 20.
Se aprobă cererea nr. 30304/28.11.2023 privind reluarea studiilor universitare de doctorat în cadrul Școlii Doctorale de Teologie.
HOTĂRÂREA NR. 21.
Se aprobă Metodologia de evaluare periodică a calității personalului didactic și de cercetare.
HOTĂRÂREA NR. 22.
Se aprobă componența comisiilor electorale pentru desfășurarea alegerilor academice pentru mandatul 2024-2029, conform anexei la prezenta hotărâre.
HOTĂRÂREA NR. 23.
Se aprobă redistribuirea fondului de burse rămas neutilizat din fondul repartizat burselor de ajutor social, după cum urmează:
Fond repartizat burselor de ajutor social: 273.000 lei/lună
Fond utilizat: 216.900 lei/lună
Diferența de fond neutilizată: 56.100 lei, distribuit astfel:
Facultatea de Istorie, Litere și Științe ale Educației | 8.269 lei/lună |
Facultatea de Științe Economice | 15.097 lei/lună |
Facultatea de Informatică și Inginerie | 12.527 lei/lună |
Facultatea de Drept și Științe Sociale | 15.719 lei/lună |
Facultatea de Teologie Ortodoxă | 4.488 lei/lună |
HOTĂRÂREA NR. 24.
Se aprobă solicitarea dnei Felea Maria Iulia privind prelungirea cu 12 luni a contractului individual de muncă pentru postul didactic de asistent universitar doctorand, poziția 12, din Statul de funcții al Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, din cadrul Facultății de Istorie, Litere și Științe ale Educației.
HOTĂRÂREA NR. 25.
Se aprobă calendarul examenelor de licență și disertație organizate în cadrul Facultății de Istorie, Litere și Științe Sociale și al Facultății de Drept și Științe Sociale, în sesiunea februarie 2024.
HOTĂRÂREA NR. 26.
Se aprobă Proiectul de reorganizare a Structurii personalului didactic auxiliar și a personalului nedidactic (administrativ).