Susţii teza de doctorat

Cadrul legislativ privind evaluarea tezelor de doctorat Ordin nr. 3482/24.03.2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare al Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitar si Anexa 1 pag. 8 privind  Metodologia de evaluare a tezelor de doctorat şi Anexa 2 pag. 15 privind Solutionarea sesizarilor cu privire la nerespectarea standardelor de calitate sau de etica profesionala, inclusiv cu privire la existenta plagiatului, in cadrul unei teze de doctorat.

PROCEDURĂ privind înscrierea în vederea susţinerii tezei de doctorat

 

 SUSTINERE TEZA DE DOCTORAT:

Studiile universitare de doctorat se finalizează prin susţinerea în şedinţă publică a tezei de doctorat în faţa comisiei de susţinere publică a tezei de doctorat.

Toate documentele necesare completării dosarului se depun la Secretariatul Şcolii Doctorale a UAB din str. G. Bethlen, nr. 5, Alba Iulia.

(1) Susţinerea publică poate avea loc numai după parcurgerea următoarelor etape:

a)studentul-doctorand predă teza de doctorat în format electronic la secretariatul şcolii doctorale, împreună cu cererea, rezumatul tezei de doctorat şi declaraţia pe propria răspundere cu privire la originalitatea tezei de doctorat;

b) şcoala doctorală realizează analiza de similitudini utilizând un program recunoscut de CNATDCU, rapoartele de similitudini incluzându-se în dosarul de doctorat;

c) analiza şi interpretarea rezultatului raportului de similitudini sunt realizate atât de către comisia de îndrumare şi integritate academică, cât şi de către persoana desemnată de şcoala doctorală, conform regulamentului IOSUD. Raportul de similitudini este necesar a fi verificat de comisia de îndrumare şi integritate academică înaintea presusţinerii şi de persoana desemnată înainte de depunerea oficială a tezei de doctorat;

d) în situaţia în care raportul de similitudini indică nevoia realizării unor modificări la nivelul tezei de doctorat, studentul şi conducătorul de doctorat sunt înştiinţaţi oficial de către şcoala doctorală. După remedierea elementelor sesizate sunt reluate etapele de la lit. a) şi b);

e) teza de doctorat este prezentată în comisia de îndrumare şi integritate academică, stabilită la nivelul şcolii doctorale, potrivit regulamentului propriu al IOSUD;

f) după această presusţinere, care este publică, conducătorul de doctorat, în conformitate cu recomandarea comisiei şi rezultatele analizei raportului de similitudini, decide asupra depunerii oficiale a tezei şi organizării susţinerii publice;

g) referatul de acceptare al conducătorului de doctorat şi acordul membrilor comisiei se includ în „dosarul de doctorat“; teza de doctorat se depune în mod oficial la secretariatul şcolii doctorale, în format tipărit şi în format electronic, însoţită de rezultatul analizei raportului de similitudini realizat de persoana desemnată, împreună cu rezumatul tezei de doctorat, CV-ul doctorandului şi data estimată pentru susţinerea publică; secretariatul şcolii doctorale certifică îndeplinirea de către doctorand a tuturor obligaţiilor din cadrul programului de studii universitare de doctorat;

h) teza de doctorat şi anexele sale vor fi disponibile pentru consultare publică timp de 90 de zile calendaristice, înainte de susţinerea publică, pe platforma naţională gestionată de Unitatea Executivă pentru Finanţarea Învăţământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării şi Inovării (UEFISCDI), în conformitate cu prevederile legale în vigoare în domeniul drepturilor de autor;

i) în perioada în care teza este publică pe platforma naţională, orice persoană fizică sau juridică poate formula observaţii cu privire la existenţa unor abateri de la standardele de etică şi deontologie, inclusiv din perspectiva existenţei plagiatului. Observaţiile pot fi depuse online, la o adresă de e-mail pusă la dispoziţie de şcoala doctorală, sau la registratura IOSUD. Observaţiile se consemnează într-un raport întocmit de şcoala doctorală, care va fi transmis CSUD pentru analiză şi decizie în vederea validării iniţierii procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat şi va face parte din dosarul de doctorat;

j) dacă decizia CSUD este de validare, se iniţiază procedura de susţinere publică a tezei de doctorat prin stabilirea comisiei de doctorat;

k) în cazul în care CSUD invalidează iniţierea procedurii de susţinere publică a tezei de doctorat, şcoala doctorală primeşte recomandări privind refacerea tezei de doctorat şi eliminarea situaţiilor neconforme cu standardele de etică şi deontologie, iar studentul-doctorand are obligaţia remedierii conţinutului tezei în termen de 3 luni de la comunicarea deciziei de invalidare a susţinerii, cu reluarea procedurii de punere în transparenţă a lucrării.

   (2) Componenţa comisiei de doctorat este propusă de conducătorul de doctorat, avizată de şcoala doctorală şi aprobată de CSUD. Comisia de doctorat este alcătuită din minimum 5 membri: preşedintele, ca reprezentant al IOSUD, conducătorul de doctorat şi cel puţin 3 referenţi din ţară sau din străinătate, specialişti în domeniul în care a fost elaborată teza de doctorat şi din care cel puţin 2 îşi desfăşoară activitatea în afara IOSUD respective. Membrii comisiei de doctorat au diplomă de doctor şi au cel puţin funcţia didactică de conferenţiar universitar sau de cercetător ştiinţific gradul II ori au calitatea de conducător de doctorat, în ţară sau în străinătate.

(3) Cererea pentru fixarea datei de susţinere publică a tezei de doctorat este formulată de către studentul-doctorand, avizată de conducătorul de doctorat şi de preşedintele comisiei de susţinere. Cererea se înregistrează la secretariatul şcolii doctorale cu 30 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Data propusă pentru susţinere nu poate fi mai devreme de data estimată anterior pentru susţinerea publică.

(4) Şcoala doctorală întocmeşte şi afişează anunţul pentru susţinerea publică cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere. Acesta va include în mod obligatoriu locaţia, data şi ora de susţinere, conducătorul/ conducătorii de doctorat, precum şi locul unde textul integral al tezei poate fi consultat în format tipărit. Anunţul susţinerii publice, rezumatul tezei în format electronic, memoriul ştiinţific, CV-ul doctorandului, CV-urile membrilor comisiei de susţinere publică a tezei de doctorat sau linkuri către acestea sunt afişate pe site-ul IOSUD.

(5) Teza de doctorat se susţine în şedinţă publică în faţa comisiei de doctorat, după evaluarea de către toţi referenţii şi depunerea referatelor acestora cu cel puţin 15 zile înainte de susţinerea tezei. Susţinerea tezei de doctorat poate avea loc în prezenţa a cel puţin 4 dintre membrii comisiei de doctorat, cu participarea fizică obligatorie a preşedintelui comisiei şi a conducătorului de doctorat, ceilalţi membri ai comisiei putând participa şi în sistem de videoconferinţă online. Susţinerea publică include obligatoriu o sesiune de întrebări din partea membrilor comisiei de doctorat şi a publicului.

(6) Pe baza susţinerii publice a tezei de doctorat, a rapoartelor referenţilor, a declaraţiei privind originalitatea lucrării şi a analizei privind gradul de similitudine, comisia de doctorat evaluează şi deliberează asupra acordării diplomei de doctor, cu respectarea standardelor minimale elaborate de CNATDCU pentru acordarea diplomei de doctor.

(7) În cazul neîndeplinirii standardelor minimale necesare acordării diplomei de doctor, comisia de doctorat va preciza elementele care urmează să fie refăcute sau completate în teza de doctorat şi va solicita o nouă susţinere publică a tezei. A doua susţinere publică a tezei are loc în faţa aceleiaşi comisii de doctorat ca în cazul primei susţineri. În cazul în care nici la a doua susţinere publică nu sunt îndeplinite standardele minimale, diploma de doctor nu va fi acordată, iar studentul-doctorand va fi exmatriculat.

(8) Dacă studentul-doctorand a îndeplinit toate cerinţele prevăzute în programul de cercetare ştiinţifică, precum şi standardele minimale aferente domeniului, comisia de doctorat propune acordarea diplomei de doctor, propunere care se înaintează împreună cu dosarul de doctorat, în maximum 30 de zile calendaristice, către CNATDCU.

Dosarul în vederea suștinerii publice a tezei de doctorat va conține minimum următoarele

      1. Act de identitate;

      2. Certificat de naştere;

      3. Act care atestă schimbarea numelui, după caz;

      4. CV;

      5. Declaraţie pe proprie răspundere (Anexa 3);

      6. Cerere fixare dată susţinere;

      7. Adeverinţă depunere teză la bibliotecă;

      8. Rezumat teza de doctorat - limba română şi limba engleză, numai pe CD/DVD;

     9. Teza de doctorat şi anexe (teza sub formă tipărită, redactată faţă, cartonată 1 exemplar, model prima pagina şi a doua, Anexa 5);

     10. Lista şi scan publicaţii (publicatiile scanate numai pe CD/DVD);

     11. Declaraţia doctorandului privind publicarea tezei;

     12. Chitanţa de achitare a taxei administrative/de sustinere a tezei;

     13. Un CD care să conţină următoarele:

  • teza de doctorat în format electronic, PDF şi WORD ;
  • CV Europass;
  • rezumatul tezei de doctorat în format electronic, într-un fişier de tip PDF, care include rezumatul în limba română:
  • rezumatul tezei de doctorat în format electronic, într-un fişier de tip PDF, care include rezumatul în limba engleză:
  • lista de lucrări +scan publicaţii - PDF;

     Chitanţa de achitare a taxei administrative/de susţinere a tezei se plăteşte la casieria UAB sau în contul de Trezorerie RO80TREZ00220F330500XXXX:

        a. taxa administrativă pentru doctoranzii subvenţionaţi (taxa administrativă se modifică prin hotărâre de Senat în fiecare an universitar);

        b. taxa administrativă şi taxa de susţinere a tezei  pentru doctoranzii cu taxă (se modifică prin hotărâre de Senat în fiecare an universitar);

   După completarea dosarului cu documentele enumerate mai sus, se afişează anunţul susţinerii publice a tezei (30 zile înainte de data stabilită de preşedintele Comisiei de doctorat).

Acte necesare pentru plata membrilor din comisia de susţinere publică

  • adeverinţă, în original, din care să rezulte funcţia şi vechimea în specialitate;
  • extras cu contul IBAN;
  • copia BI/CI;
  • cuponul de pensie în cazul în care cadrul didactic asociat este şi pensionar (din luna anterioară sau curentă);
  • referatul în 1 exemplar, cu semnătura în original a referentului ştiinţific.

     Aceste documente trebuie să fie depuse la Secretariatul Şcolii Doctorale al UAB cu cel puţin 5 zile înainte de susţinerea publică a tezei de doctorat în vederea întocmirii contractelor de muncă. Nedepunerea în termen a actelor mai sus menţionate duce la imposibilitatea întocmirii contractelor şi la imposibilitatea plăţii referenţilor oficiali.

Utilizarea cookie-urilor este importanta pentru buna functionare a acestui site. Prin continuarea navigarii pe site va exprimati acordul explicit cu privire la utilizarea cookie-urilor.

Citeste politica de cookie pe aici

OK