Scrisoare de mulţumire
Scrisoarea de mulţumire este unica modalitate prin care mai poţi comunica cu angajatorul şi este o soluţie bună pentru a-l face să te pulseze pe primele locuri atunci cănd va lua decizia finală. Pe lăngă scrisoarea de intenţie şi un curriculum vitae bine pus la punct, scrisoarea de mulţumire reprezinta o modalitate de a demonstra în mod clar interesul tau pentru postul respectiv, demonstrand abilitati de comunicare adecvate imprejurarilor şi fiind, în acelasi timp, o dovada de bună educatie şi aptitudini de relationare cu oamenii.
Sunt foarte puţine persoane care trimit scrisori de mulţumire angajatorului după terminarea interviului, asa ca în mod sigur aceasta il va face pe intervievator să te priveasca altfel şi să îţi ofere o bila alba, în defavoarea celorlalti candidati.
Scrisoarea de mulţumire se trimite de obicei în termen 24 de ora după interviu, cănd încă ai ramas proaspăt în mintea angajatorului.
Redactează scrisoarea de intenţie cu foarte mare atentie. Ai grija să nu îţi scape nicio greseală gramaticală sau de ortografie, să aliniezi textul, să laşi spaţii între paragrafe, iar per general, scrisoarea să aiba un aspect placut.
Evită să foloseşti culori aprinse, ciudate sau înserări de imagini. Păstrează un aspect căt mai simplu şi profesional. Rezumă-te la cateva fraze şi fii căt mai concis, pentru a evita să plictisesti intervievatorul.
Scrisoarea de mulţumire este o formă oficială prin care îţi exprimi gratitudinea faţă de angajator în urma unui interviu de angajare. Necesară în timpul căutarii unui job, scrisoarea de mulţumire este adesea trecută cu vederea, deşi poate fi un punct în plus care să îţi măreasca şansele de a obţine jobul dorit.
Când trebuie să trimit o scrisoare de mulţumire?
Exista două situaţii în care poti trimite o scrisoare de mulţumire catre un angajator:
- imediat după un interviu de angajare, multumind pentru timpul acordat, astfel incat să influentezi procesul de angajare;
- în urma unei respingeri la un interviu de angajare, mentionand disponibilitatea pe viitor.
Ce trebuie să conţină o scrisoare de mulţumire?
1. Atunci cand redactezi o scrisoare de mulţumire, personalizează mesajul şi axează-te asupra specificului companiei şi a ceea ce ai discutat la interviu.
2. Multumeşte sincer angajatorului pentru timpul acordat şi pentru şansa oferită.
3. Exprimă-ţi încă o dată entuziasmul faţă de jobul respectiv.
4. Precizează că ţi-a plăcut foarte mult modul în care s-a desfaşurat interviul (atmosfera destinsă, ospitalitatea, subiectele discutate etc).
5. Lamureşte orice neîntelegere sau interpretare greşita apăruta pe parcursul interviului.
6. Menţine tonul scrisorii căt mai profesional, evitănd glumele, bancurile, tonul familial, sentimental sau exagerările.
Modalitatea de adresare a unei scrisori de mulţumire este una mai personală, mai ales după ce ai interacţionat cu recrutorul la interviu. Un model de scrisoare de intenţie poate fi vizualizat în cele ce urmează. Inceputul unui mesaj de acest gen poate arăta astfel:
Stimată d-na/dl. A.C. (numele celui/celei cu care ai susţinut interviul),
Vă scriu să vă mulţumesc pentru timpul acordat, precum şi pentru informaţiile utile despre compania dvs. şi despre postul vacant de .... (aici scrii postul pentru care ai candidat).
Incepănd cu cel de-al doilea paragraf, scrisoarea de mulţumire se va trasforma într-o scrisoare de intenţie - scopul tău este să te declari cu atăt mai interesat şi potrivit pentru job.
Detaliile aflate de la dvs. îmi sporesc interesul pentru acest loc de muncă şi îmi dau încredere că sunt persoana potrivită. Experienţa de x ani şi aptitudinile de... (în funcţie de cerinţele din anunţul de job şi de capacităţile tale, notează căteva aptitudini care te promovează) mă recomandă pentru post. Aşa cum v-am menţionat şi la interviu, sunt o persoană serioasă şi capabilă să îmi asum responsabilităţile necesare, dornică de a face o muncă valoroasă în compania dvs.
In cel de-al treilea paragraf (şi ultimul) vei mulţumi încă o data pentru timpul acordat, îţi exprimi disponibilitatea pentru job şi spui că aştepti telefonul recrutorului:
Apreciez, încă o dată, timpul şi interesul dedicate interviului şi sunt disponibil oricănd pentru jobul de... Aştept un semn din partea dvs. la numărul de telefon 07xx xxx xxx.
Cu stimă,
Prenume Nume.
O astfel de scrisoare de intenţie/mulţumire te va diferenţia de alţi candidaţi. Recrutorul te va ţine minte într-un sens pozitiv şi îţi vei spori, astfel, şansele pentru job. Succes!
Un alt gen de structură a scrisorii de mulţumire poate consta din:
- Localitatea şi data - sunt notate ca în scrisoarea familială.
- Formula de adresare - va marca respectul şi consideraţia faţă de destinatar, prin funcţia sa: "Stimate Domnule Director/ Ambasador/ Preşedinte".
- Introducere: conţine formula de mulţumire: "Pentru onoarea de a fi...", "Pentru amabilitatea cu care...", "Pentru consideraţia cu care...".
- Cuprins: se evocă pe scurt evenimentul ce a constituit cauza scrisorii, persoanele importante prezente, ecourile evenimentului şi căteva aprecieri elogiative cu referire la rolul destinatarului în cele de mai sus. Pot fi notate eventuale promisiuni ale expeditorului.
- Incheierea constă într-o formulă amabilă, dar nu excesiv de cordială: "Cu deosebită stimă", "Cu respectul cuvenit", "Cu distinsă stimă" etc.
- Numele expeditorului (prenumele şi numele) apare în final, se marchează citeţ în partea de jos, dreapta, la mic interval de ultimul rănd scris.
Mai multe detalii poţi afla accesănd unul din link-urile de mai jos (Surse):
[2] http://www.univath.ro/studenti/consiliere_cariera/scrisoare_de_multumire
[3] http://www.model-de.ro/Scrisoare+de+multumire+model-p4-855-1-1.htm
[4] http://stiri.acasa.ro/cariera-189/scrisoarea-de-multumire-dupa-interviu-15441.html