Regulamente
REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI FUNCTIONARE AL CENTRULUI DE CERCETĂRI MATEMATICE ȘI INFORMATICE
- Misiune
Centrul de Cercetări Matematice și lnformatice face parte integrantă din Universitatea "1 Decembrie 1918" din Alba Iulia, nu are personalitate juridică și este subordonat Senatului Universității.
Activitatea Centrului se desfășoară în sfera cercetărilor fundamentale și aplicative din domeniul Matematicii și Informaticii, cu orientare spre dezvoltarea științei, învățământului, economiei, serviciilor și a relațiilor comunitare.
- Obiective și direcții de cercetare
Pe termen scurt și mediu obiectivele pe care și Ie propune Centrul sunt următoarele:
- formarea actorilor din mediul academic, pentru cercetare științifică performantă;
- formarea bazei tematice pentru proiecte de cercetare fundamentală și cercetare aplicativă;
- identificarea și activarea surselor de finanțare pentru proiecte de cercetare;
- inițierea proiectelor de cercetare fundamentală și aplicativă;
- dezvoltarea bazei materiale și de informare pentru cercetare;
- valorificarea rezultatelor cercetării prin diferite moduri de informare comunitară, comunicări științifice, articole, brevete, transfer tehnologic, lucrări în colectiv de autori;
- stabilirea si consolidarea legăturilor științifice cu universități și instituții de cercetare din străinătate;
- includerea activității Centrului de Cercetări în circuitul european de valori științifice;
- atragerea în proiectele de cercetare a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, a angajatorilor de pe piața muncii, precum și a unor colaboratori din alte domenii de activitate care pot susține activitatea Centrului;
- furnizarea de consultanță pe probleme în domeniu;
- desfășurarea de activități extracuriculare axate pe teme științifice de actualitate în care să fie implicați și studenții.
Obiective specifice
- Cercetări în domeniul analizei complexe și al statisticii matematice;
- Studii în domeniul inteligenței artificiale;
- Studii pentru dezvoltarea unor sisteme suport pentru învățământul la distanță în intranet și internet;
- Proiectarea și implementarea unor sisteme de gestiune managerială în instituțiile de învățământ;
- Cercetări pentru identificarea și controlul proceselor dinamice;
- Modelarea matematică a fenomenelor economice și proiectarea sistemelor lnformatice care implementează aceste modele;
- Proiectarea și implementarea unor sisteme informatice specifice domeniului socio- cultural;
- Crearea și dezvoltarea unor moduri de informare comunitară.
Direcții de cercetare
in conformitate cu obiectivele propuse, precum și cu interesele de cercetare ale membrilor Centrului, se vor avea in vedere următoarele direcții de cercetare:
- Data mining și agenți inteligenți
- Teoria geometrică a funcțiilor
- Sisteme dinamice
- Funcții univalente
- Calcul natural: modele computaționale inspirate de natură și aplicații in probleme de optimizare
- Învățarea automată.
- Structura organizatorică
Centrul de Cercetări Matematice și Informatice este condus de către un Consiliu director format din 3 membri, ales pe o perioadă de 4 ani, de către personalul Centrului. Deciziile Consiliului director sunt puse in practică de către directorul Centrului, acesta fiind ales prin vot de către membrii Consiliului.
Centrul de Cercetări este deservit de un personal de cercetare și de personal auxiliar de întreținere. Personalul de cercetare își desfășoară activitatea in colective permanente de cercetare, pe direcțiile Matematică și Informatică. Coordonatorii Colectivelor de cercetare sunt aleși de către membrii colectivelor.
În funcție de proiectele de cercetare, se pot constitui și colective temporare, organizate pe proiecte, conduse de către un coordonator de proiect.
Organigrama Centrului este prezentată in Anexa 1.
- Activitatea membrilor centrului
În vederea realizării corespunzătoare a obiectivelor propuse, membrii se implică in mod constant in întreaga activitate a Centrului, participă activ la proiectele derulate prin Centru și respectă principiile impuse de gestionarea corectă și eficientă a resurselor materiale și financiare ale Centrului.
În vederea diseminării rezultatelor cercetării derulate prin Centru, membrii acestuia se vor implica și in organizarea unor conferințe naționale și internaționale pe direcțiile de cercetare ale centrului și vor contribui la editarea unor reviste de specialitate.
- Gestionarea resurselor
- Resurse umane
Personalul Centrului este format din:
-
-
- personal de cercetare: 6 informaticieni și 6 matematicieni
- personal auxiliar: 2 informaticieni (colegiu) și un ajutor programator
- Resurse materiale
-
Activitățile Centrului se desfășoară in actualele birouri ale Departamentului de Științe Exacte și Inginerești, precum și in laboratoarele de Informatică și Matematică, in special, Laboratorul Multimedia, Laboratorul de Metode Numerice, Laboratorul de Statistică și Modelare Matematicä și Laboratorul de Proiecte IT, spații care beneficiază de dotări moderne, hard și soft.
-
- Resurse financiare
Resursele financiare ale centrului provin din:
-
-
- granturi de cercetare
- contracte de cercetare
- contracte de proiectare
- contracte de prestări servicii
- finanțare din partea Universității
- sponsorizări
- donații
- fonduri europene.
-
Resursele financiare atrase sunt gestionate de Consiliul Director al Centrului pentru:
- dezvoltarea și întreținerea bazei materiale de cercetare;
- acoperirea cheltuielilor de regie și funcționare;
- susținerea stagiilor de mobilitate pentru schimb de experiență, documentare, studiu și cercetare;
- stimularea materială a personalului centrului prin plata taxelor de participare la conferințe și a taxelor pentru procesarea articolelor publicate;
- organizarea unor manifestări științifice naționale și internaționale;
- editarea de jurnale și volume;
- derulare proiecte de cercetare;
- contribuții la dezvoltarea Universității.
- Dispoziții finale și tranzitorii
Centrul de Cercetări IVlatematice și Informatice își începe activitatea în urma Hotărârii de Senat privind aprobarea Regulamentului de Organizare și Funcționare.
Activitatea Centrului se va desfășura pe baza Planului Anual de Cercetare, aprobat de Senat. Rezultatele de cercetare obținute vor fi prezentate într-un Raport de evaloare periodic, realizat o dată la cinci ani.
Avizat în ședința Consiliului Facultății de Științe Exacte și Inginerești din data 13.06.2016 și de aprobat în ședința de Senat din data de 01.07.2016
PREȘEDINTE SENAT,
Conf. univ. dr. Marina Lucian Viorel
OFICIU RIDIC,
Consilier Juridic Rotar Claudia